Bestellijst

Geen bestellingen

De eerste stappen na de oplevering

De oplevering van de website wordt gedaan via een email met daarin het adres van de eerste proefversie van de website. Daarmee kunt u gelijk aan de slag. Om u op gang te helpen is dit stappenplan gemaakt met verwijzingen naar de rest van de handleiding. 

  1. Begin met het lezen van de handleiding. Het klinkt flauw, maar de MijnVU sites zijn gebaseerd op het Drupal CMS en dat is toch net anders dan WordPress of iets dergelijks. Even inlezen scheelt veel tijd. Indien u de algemene artikelen in deze handleiding vooraf doorleest, dan heeft u de basis alvast helder. 
  2. Om aan te sluiten op uw site klikt u op de link die in de mail staat. Dan gaat u naar de 'acceptatie' server (uw 'test site'). Dat is waar u de voorbereiding doet. Dat is dus nog niet de productieserver. Deze site blijft beschikbaar, ook na het omschakelen naar de productieserver. Eénmalig kopieren we al uw voorbereidingen naar de productieserver zodra u tevreden bent. Daarna kunt u op de acceptatieserver dingen blijven uitproberen die u dan daarna overzet naar de productieserver.
  3. Nu bent u op de homepage van uw test site. Indien u nu wilt inloggen in het CMS met het de verstrekte gebruikersnaam (altijd manager) en het verstrekte wachtwoord, dan tikt u op de adresbalk (achter de url) /user en drukt u op de entertoets (dus bijvoorbeeld: vunaam.mijnvu-acc.nl/user) . Dan gaat u naar het inlogscherm. Daar geeft u de gebruikersnaam en het wachtwoord op. Nu bent u ingelogd in het CMS. U herkent dit door de zwarte menubalk die bovenaan verschijnt.
  4. Start de site ook in een tweede browser (niet in een tweede tab in dezelfde browser!) en log daar niet in. Op die manier ziet u de site zoals de cursist hem gaat zien. Er is namelijk een verschil in opmaak wanneer u bent ingelogd. Als u aanpassingen maakt, altijd even controleren in de browser waarin u niet bent ingelogd.
  5. Ga naar Instellingen -> Systeem -> Website gegevens en loop de tabbladen door. Vul in/aan waar nodig. Kom aub NIET aan de importtijd, die is voorgedefinieerd en moet zo blijven staan. Automatisch importeren gebeurt overigens pas nadat we in productie gaan. 
  6. Ga naar "Inhoud" (rechtstreeks op het hoofdmenu) en kijk welke bestanden daar alvast klaar staan. Zoals in de handleiding ook wordt uitgelegd: pas nooit de geimporteerde cursussen en categorieën aan in het CMS. Die informatie komt uit de administratie. De voorbeeld teksten op de site wijzen u al in de richting waar u e.e.a. moet aanpassen in de administratie. 
  7. Via "Inhoud" kunt u ook nieuwe CMS content aanmaken. Zie hiervoor de betreffende hoodstukken in deze handleiding.
  8. Dan zijn er nog een paar dingen specifiek voor uw organisatie: welke betaalwijzen wilt u gebruiken (iDeal, incasso, incasso in termijnen enz) en welke kortingen heeft u in uw administratie gedefinieerd die u ook op u website ter beschikking wilt stellen. Geef die door aan info@mijnvolksuniversiteit.nl zodat wij het goed voor u kunnen inrichten.
  9. Het inlezen van de inschrijvingen kunt u tijdens de eerste inrichting testen in uw administratie vanaf de test website. Pas nadat de site in productie is gezet wordt dit omgezet. Daarna kunt u inschrijvingen niet meer inlezen vanaf de test site.
  10. Zodra alles naar uw zin is wordt de website omgezet naar de productie server en kan het adres aan onze server worden gekoppeld. Indien wij uw domeinnaam beheren doen wij het omschakelen. Indien een ander uw domeinnaam beheert geven wij u instructies die u kan doorgeven aan uw domeinnaamprovider.
  11. Vervolgens doet u voor deze zekerheid nog enkele testinschrijvingen met de verschillende betaal- en kortingsscenario's en leest u die in in de administratie. 
  12. Project afgerond.

Indien u ergens niet uit komt, laat het dan via een ticket weten, dan helpen we u verder.