Bestellijst

Geen bestellingen

Instellingen->Categorieën

Hier geeft u uw categorieën en subcategorieën op zoals ze op de website worden gebruikt. De 'normale' instelling is dat u één categoriestructuur aanmaakt en deze zo lang mogelijk blijft gebruiken (jaren dus). Dit is namelijk voor het opbouwen van 'SEO-reputatie' (de vindbaarheid op zoekmachines) het beste. Als u een categorienaam aanpast, veranderd deze op de website ook. Zonder aanvullende handelingen zal die categorie dan slechter gevonden worden.  

Klik voor de invoer van nieuwe categorieën en nieuwe subcategorieën altijd op "(Sub)categorie toevoegen". Voer achtereenvolgens de gewenste categorieën en subcategorieën in en sluit het altijd invoerschermpje met “opslaan”. Een subcategorie wordt altijd gekoppeld aan een eerder ingevoerde bovenliggende categorie. Op elke categorie kan geklikt worden voor wijzigen of verwijderen. Doe dit per categorie en subcategorie, het resultaat ziet er ongeveer uit zoals de schermafbeelding op deze pagina.

Toelichting op de velden:

  • Naam: Dit is de naam die gebruikt wordt in MijnVU én op de website
  • Bovenliggende categorie: Als het een subcategorie is geeft u hier de bovenliggend categorie aan.
  • Actief: Kan eventueel op nee gezet worden, dan toont deze keuze nog niet bij de cursussen
  • Volgorde: Kan helpen om de volgorde in de lijstweergave te forceren. Zie ook dit artikel.
  • SEO text 1, 2 en 3. Hier geeft u de tekst op die op de website wordt getoond bij de categorieen.
    • SEO text 1 is steeds de introductie van een (sub)categorie. Als het om een hoofdcategorie gaat en deze wordt in een blok op de homepage van de site getoond, dan is dat de tekst in het blok. Als het om een subcategorie gaat is SEO text 1 de tekst die de subcategorie inleidt op de pagina van zijn 'moeder' categorie.
    • SEO text 2 staat bovenaan de landingspagina van de categorie waar deze tekst is ingevoerd
    • SEO text 3 staat onderaan de landingspagina van de categorie waar deze tekst is ingevoerd
  • Meta description: één korte zin die de zoekmachine zal tonen op het resultaatscherm van de zoekopdracht indien deze categorie daarin voorkomt.
  • Meta keywords: relevante trefwoorden die uw cursisten gebruiken om uw cursussen in deze categorie te vinden. Kijk op Google om te onderzoeken welke zoekwoorden het meest worden gebruikt om cursussen te vinden die u wilt laten vinden.
  • Homepage picture. Indien u een categorie als blok wilt tonen op de homepage van uw (MijnVU) website, dan kunt u hier de link opnemen naar het plaatje van 380x200 px wat dan in dat blok wordt getoond. Zie ook de handleiding voor de website.
  • Volksuniversiteit.nl discipline: Indien u uw cursusaanbod mag tonen op de site van de volksuniversiteiten, dan kunt u hier de codering van de categorieindeling van deze site invoeren. De lijst met de juiste coderingen vindt u hier.